Ilja Leonard Pfeijffer vertolkt door Oukje den Hollander
Volgende week komt Oukje Den Hollander naar Laren met een nieuwe ronde ‘idyllen’ – haar vertolking van de gedichten van Ilja Leonard Pfeijffer! Marijn Korff de Gidts propt zijn auto weer liefdevol vol met instrumenten en Oukje komt aan met een koffer vol platen en een microfoon. En alle gedichten van Ilja Leonard Pfeijffer in haar hoofd uiteraard.
Gratis Drankje
Speciale actie met de Bibliotheek Huizen Laren Blaricum – op vertoon van je lidmaatschapspas van de Bibliotheek Huizen Blaricum Laren krijg je een gratis drankje aangeboden! Boek online voor maar € 18.50 op onze site.

Over de voorstelling Idyllen
In Idyllen, haar eerste avondvullende programma, gaat Oukje den Hollander aan de hand van teksten van schrijver Ilja Leonard Pfeijffer op zoek naar hoe te leven en lief te hebben in een wereld die steeds harder lijkt te worden.
Het liefste was ik klein, mijn hoofd als mandarijn in een schil van fel oranje handen om niet te hoeven zien waar mijn gebaren landen. Gegrepen door de poëzie van Ilja Leonard Pfeijffer heeft zangeres Oukje den Hollander – in samenwerking met multi-instrumentalist Marijn Korff de Gidts – teksten uit zijn bundel ‘Idyllen’ en gedichten uit zijn verzameld werk ‘De man van vele manieren’ op muziek gezet.
Gedichten van Ilja Leonard Pfeijffer
In dit theatrale concert brengen Oukje den Hollander en Marijn Korff de Gidts de nummers live, met een scala aan instrumenten. Oukje vertelt waarom deze gedichten haar zo raken, over haar contact met Ilja Pfeijffer en hoe de nummers tot stand gekomen zijn. Hoe te leven en lief te hebben in een steeds harder wordende wereld?
Lovende recensies
Haar album ‘Idyllen’ werd lovend ontvangen. NRC bekroonde haar werk dat wordt vertolkt met een krachtige, beweeglijke stem die de emotie van het lied versterkt en de ademhaling van de tekst nauwgezet volgt, met vier sterren: ‘Zo licht en bijna doorschijnend-ijl als Oukje den Hollander zingt, dat is zeldzaam. Dit is muziek waarnaar je telkens kunt luisteren, om elke keer nieuwe poëzieregels te horen die door zuivere zang en vindingrijke instrumentatie verrassen.’
