Blog door Robert Hooijberg “Mijn oma en de PC Helpdesk”

Robert Hooijberg gooide het roer om, van een carriere in de hypotheken gaat hij nu de journalistiek in. Hij schrijft over het Brinkhuis en haar boeiende gasten van allerlei pluimage. Dit keer een blog over zijn eigen oma die met haar problemen met een mobieltje naar de PC Helpdesk ging.

Mijn oma het haar problemen met haar mobieltje

Deze keer kwam ik niet iemand tegen in het Brinkhuis maar stuurde ik iemand op een boodschap naar het Brinkhuis, mijn oma. Wekenlang had ze al problemen met haar mobieltje en de KPN deed steeds wel wat maar het probleem bleef terugkeren. Wat dan te doen? Juist, de PC Helpdesk van het Brinkhuis. Een initiatief die iedereen en vooral ouderen helpt bij technische problemen. 

 

PC Helpdesk In Laren In Het Brinkhuis

Mijn oma kwam vol goede moed een half uur te vroeg binnenlopen: “Ik kwam een blonde juffrouw tegen die vertelde dat het om 10 uur pas open ging, ik dacht om 9”. “Nee 10 uur vertelde ze, maar ga lekker koffie drinken!”. “Ja leuk hè, hoe dat zo gaat”. 

Met een koffie achter de kiezen liep ze naar de desk: “Wat is het probleem mevrouw?” Mijn oma haar belfunctie deed het niet en ze heeft hem echt nodig vertelde ze. Vooral wanneer ze gaat bridgen. Dan belt haar taxi altijd even wanneer ze er bijna zijn en bij geen gehoor  kunnen ze doorrijden.

 “Nou Robert, ze zijn 2 uur bezig geweest”. “Hij was eerst alleen bezig en die ander zo van: “Lukt het? Ga dat eens proberen!” Ik vroeg of het de jonge jongen was die ik wel eens als vrijwilliger aan het werk zie maar het waren anderen. Allemaal vrijwilligers, voegde ik eraan toe. 

Uiteindelijk was het ze toch gelukt en mijn oma was heel erg blij. “Nee mevrouw, echt EUR 3,50, voor ons was het ook een uitdaging!”

 

PC Helpdesk

De PC HelpdeskBEL gevestigd in Het Brinkhuis in Laren, is iedere werkdag geopend van 10.00-12.00 uur.

De PCHelpdesk wordt gevormd door een team van deskundige vrijwilligers. U kunt gedurende de openingstijden zonder afspraak binnenlopen. Zij kunnen u meestal helpen bij:

  • problemen op Windows- of Apple-PC’s
  • instellingen van tablets of smartphones, zowel Android, IOS als Windows
  • vragen over internetten, email, de cloud
  • vragen over thuis netwerk, wifi, beveiliging e.d.

Zij verlenen hulp op de door u meegebrachte laptop, tablet, smartphone of e-reader. Daarnaast beschikken zij over moderne apparatuur en software om oplossingen te demonstreren.

Pc Helpdesk Laren (Gooi) - Hulp bij computer problemen